نیمی از سلاح های سرقت شده در درگیری های قومی قرقیزستان كشف نشده است
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری'24.كی.جی'، 'باكیت سعیتوف' با بیان آنكه تاكنون تنها 608 قبضه از اسلحه های گمشده كشف و ضبط شده، افزود: با وجود تعیین پاداش از سوی دولت برای شهروندانی كه داوطلبانه سلاحهای خود را تحویل دهند، اما تنها 113 اسلحه گرم داوطلبانه بازگردانده شد.

با وجودی اینكه دولت قرقیزستان آمار دقیقی از میزان سلاح ها و مواد منفجره گمشده اعلام نكرده، اما برخی از كارشناسان مستقل عقیده دارند كه در این حوادث بیش از 2 هزار اسلحه گرم و مقدار زیادی مهمات جنگی به دست مردم افتاده است كه جمع آوری آن كار ساده ای نخواهد بود.

به گفته وی دولت برای تحویل هر قبضه از انواع مسلسل نیمه اتوماتیك و تفنگ 102 دلار، اسلحه شكاری و كلت 68 دلار و بازای هر تفنگ ساچمه ای شكاری، نارنجك دستی و مین زمینی 34 دلار پاداش تعیین كرده بود.

وی اضافه كرد: بیشترین پاداش برای هر قبضه نارنجك پرتاب شونده، خمپاره انداز و مسلسل اتوماتیك و معادل 107 دلار بود. همچنین پاداش هایی برای بازگرداندن مهمات و مواد منفجره در نظر گرفته شده بود.

به هر حال 'توكان مامیتوف' رییس كمیته دفاع و امنیت پارلمان قرقیزستان هشدار داد كه هنوز تعداد زیادی اسلحه برای'انقلابی دیگر' وجود دارد.

وی یادآور شد: عمده این سلاح ها متعلق به وزارت كشور، سرویس امنیت ملی، وزارت دفاع و دیگر نهادهای نظامی و انتظامی بوده است.

آساق**1558**‌1506





:: برچسب‌ها: سفر , موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: